مقالات انبارداری و فروشگاهی

  • 1143
  • 1996 مرتبه
راهکارهای بهبود راندمان انبار

راهکارهای بهبود راندمان انبار

1398/05/14

در تعریف راندمان کاری آمده است، هر چه میزان کار انجام شده نسبت به زمان و سرمایه ای که برای آن صرف شده است، بیشتر باشد، راندمان کاری آن بالاتر است. این مورد در انبار به این معناست که سرعت عمل و راحتی کار حین برداشت کالا از قفسه و رساندن آن به دست مشتری بهبود یابد. برای افزایش راندمان کاری راهکارهای مختلفی وجود دارد. در واقع تا زمانی که سرمایه کافی برای بهبود شرایط وجود داشته باشد می توان آن را در جهت رشد بهره وری به کار گرفت و در نتیجه با افزایش سرعت عمل، رضایت مشتریان نیز افزایش می یابد. با ما همراه باشید و از سایر روش های بهبود راندمان انبار آگاه شوید.

 

 

 

 

بهره گرفتن از محیط مکعبی

عدم استفاده درست از فضاهای مکعبی هزینه های انبارداری و نگهداری کالا را افزایش داده و در نتیجه از سوددهی مجموعه می کاهد. تحقیقات می گویند در هر سفارش حدود 25 تا 35 درصد هزینه آب، برق و فضا پرداخت می شود. این امر حاکی از اهمیت استفاده مناسب و اصولی از فضای انبار می باشد. بهتر است با استفاده از روش های قفسه بندی انبار راندمان کاری آن را بهبود بخشید.

شاخص های عملکرد

یک سازمان تا زمانی که از سرمایه و اطلاعات در دسترسش استفاده نکند، قادر به افزایش کارایی خود نخواهد بود. معیارهای عملکرد کلیدی (KPI) با در نظر گرفتن عملکرد انبار و فعالیت های خارجی، میزان بهره وری یک مجموعه را تعیین می کنند. این معیارها عملکرد کل مجموعه را می سنجند در حالی که کارکنان تنها تمایل دارند عملکرد خود را بدانند. اما برای موفقیت در کار باید بهره وری به طور کامل محاسبه شود و در نهایت معیارهای مهم در اندازه گیری آن برای کارمندان شفاف سازی شود.

انبار درون انبار

بهبود راندمان یک انبار برای هر مجموعه بسیار مهم است، زیرا این مورد تاثیر بسزایی در کسب رضایت مشتریان و در نتیجه سوددهی بیشتر خواهد داشت. یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرعت عمل در انبار، ساختن انباری کوچکتر درون انبار اصلی است. به این معنا که اجناس پرکاربرد و تند مصرف را درون انبار کوچکتر گرد هم آورید. در این صورت زمان مورد نیاز برای دسترسی به این اجناس کاهش چشمگیری خواهد داشت. زیرا این کالاها تقریبا در 80% از سفارشات حضور دارند. این امر موجب بهبود کارایی انبار تا 20% می گردد.

 

بهبود راندمان کاری انبار

دریافت ها را ساده سازی کنید

بخش دریافت کالاها در هر انباری معمولا شلوغ و بدون نظم خاصی می باشد. این امر خستگی کارکنان این قسمت را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه تحویل دهندگان نیز نسبت به این بخش بی توجهی می کنند. در صورت نادیده گرفتن این قسمت، محیط شلوغ و مبهم آن احتمال خطاها را افزایش داده و پس از مدتی مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند. استفاده از اتاقی مناسب و فراهم آوردن سیستمی یکپارچه به جهت ساماندهی جریان ترافیک و اختصاصی نمودن این قسمت می تواند مشکلات یاد شده را رفع سازد.

استفاده از فناوری جهت ساماندهی انبار

سیستم های مدیریت انبار (WMS)، برنامه هایی کاربردی هستند که به جهت پشتیبانی از انبار، مدیریت توزیع و کارکنان طراحی شده اند. این سیستم ها قادر هستند با ارائه پیشنهادات و راهکارهای مفید برای گذاشت و برداشت محصولات، سرعت و راندمان انبار را بهبود بخشند. ویژگی دیگر این نرم افزارها امکان ارسال لیست سفارشات به صورت پیامکی است که در کنار کاهش خطاهای انسانی، موجب صرفه جویی در زمان و کاغذ می گردد.

سخن پایانی

استفاده از راهکارهای ذکر شده در این مطلب، بهره وری انبار را بهبود می بخشند و رضایت مشتریان شما را افزایش می دهد. حس خوشنودی در مشتریان، بازاریابی دهان به دهان و بالقوه ای برای مجموعه شما خواهد بود و در نهایت میزان سوددهی و موفقیتتان را به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

منبع :
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
اطلاعات تماس :

شماره تماس: 37237149-051

تلفن مستقیم: 09126592314 - 09129200350

آدرس دفتر مرکزی: مشهد، نبش خیابان مطهری جنوبی 9

آدرس کارخانه: مشهد، کیلومتر 25 بزرگراه آسیایی، شهرک صنعتی فن آوری های برتر، کوشش 3