مقالات انبارداری و فروشگاهی

  • 1142
  • 1360 مرتبه
هشدارهای ایمنی انبار

هشدارهای ایمنی انبار

1398/05/14

انبار فضایی جهت ذخیره سازی کالاها و اجناس مورد نیاز و یا تولید شده در یک مجموعه است. این محیط به جهت چیدمان اجناس فراوان و در غالب موارد سنگین وزن، تا حدودی خطرناک محسوب می شود. رعایت نکات ایمنی و استانداردسازی انبار احتمال آسیب رسیدن به کارکنان و اجناس ذخیره شده را کاهش می دهد. از این رو توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و از روش های ایمن سازی انبار اطلاع یابید.

 

 

 

 

 

جلوگیری از لیز خوردن در انبار

اداره کارگری ایالات متحده آمریکا، در سال 2014 آماری از آسیب دیدگی های ناشی از لیز خوردن و افتادن در میان قفسه های محل کار منتشر نمود. طبق این اطلاعات آسیب های شدیدی متوجه کارکنان انبارها شده و نسبت به سال گذشته 69 مورد بیشتر بوده است.  در اغلب موارد هنگام بررسی این حوادث، سطح صیقلی و لیز سالن، عامل اصلی عنوان شده است. در واقع سُر خوردن و افتادن دومین علت مرگ در میان کارگران کارخانه ها می باشد. رعایت احتیاط در جلوگیری از این حوادث موثر بوده و بهتر است کارگران پیش از شروع به کار از خشک بودن کف کفش های خود اطمینان حاصل کنند تا احتمال سُر خوردن را تا حد زیادی کاهش دهند.

اجتناب از عوامل آتش زا در انبار

طبق گزارش پیشین، خوشبختانه آسیب دیدگی های ناشی از آتش سوزی در انبارها حدود 35% نسبت به سال 2013 کاهش داشته اند. اما انفجارها در این مدت روند صعودی طی کردند. توصیه می شود صاحبان و مدیران کارخانه ها در سیاست پیشگیری از آتش سوزی و همچنین تمرین های مقابله با آتش سوزی و روش های خروج از محیط در حال سوختن همت گماشته و همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارند.

استفاده از حفاظ برای ماشین آلات انبار

ماشین آلات صنعتی بسیار سریع و پرقدرت هستند و متاسفانه باید بگوییم آسیب دیدگی های ناشی از این ماشین آلات بسیار دردناک و ترسناک است. بهترین راهکار جهت جلوگیری از چنین پیشامدهایی، رعایت جوانب احتیاط، حفظ آرامش و تمرکز حواس حین استفاده از این دستگاه ها می باشد.

 

انبار ایمن

محافظت در مقابل اجسام سقوط کننده

آمار ارائه شده از اداره کارگری ایالات متحده، عنوان می کند آسیب های ناشی از سقوط کالاها حدود 700 مورد در هر سال می باشد. سقوط و رها شدن اجناس از ارتفاعات بالا، امری غیرقابل پیش بینی است و هیچ کس نمی تواند از سقوط آن ها اطلاع یابد. استفاده از کلاه ایمنی می تواند از چنین فاجعه هایی جلوگیری نماید. این کلاه ها دارای فضایی حدودا 1 اینچی میان سر و کلاه هستند که قدرت ضربه های وارد شده بر سر را خنثی می کنند.

جلوگیری از آسیب دیدگی های بدنی

کشیدگی عضلات، یکی از مشکلات همه گیر میان کارگران کارخانه ها است. این موضوع با وجودی که جدی گرفته نمی شود اما در حرکت و کارهای روزمره افراد بسیار تاثیرگذار بوده و مانع از سرعت عمل آن ها می گردد. انجام تمرینات کششی، تغزیه سالم و عدم فشارهای سنگین کاری، از آسیب دیدگی های کمر و پا پیشگیری می نماید.

سخن پایانی

اجتناب از بسیاری از حوادث رخ داده در انبارها، امری سخت است. بر اساس آماری آسیب دیدگی های کارکنان انبارها در می یابیم این اتفاقات به صورت سالانه با تقریب یکسانی به وقوع می پیوندند که این امر حاکی از عدم آموزش کارکنان طی این سال ها می باشد. خواندن برچسب ها هشدار، اقدامات احتیاطی، دقت و مواظبت شدید، کمک شایانی در پیشگیری از این حوادث می کند. لازم به ذکر است مدیریت شغلی ایمنی و سلامت (OSHA) رفتار انسانی را مهمترین عامل در حوادث و آسیب دیدگی ها به شمار می آورند. بنابراین باید دقت و هوشیاری خود را حین انجام کار حفظ نموده و همواره گوش به زنگ باشید!

منبع : منبع
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
اطلاعات تماس :

شماره تماس: 37237149-051

تلفن مستقیم: 09126592314 - 09129200350

آدرس دفتر مرکزی: مشهد، نبش خیابان مطهری جنوبی 9

آدرس کارخانه: مشهد، کیلومتر 25 بزرگراه آسیایی، شهرک صنعتی فن آوری های برتر، کوشش 3